Friday 5 September 2014

TRIPADIKBERADIK - SYDNEY TRIP LER PULAK

TRIPADIKBERADIK - SYDNEY TRIP 2015

Kuala Lumpur – Sydney (Night Flight)

Day 1

Arrive Sydney in the morning.
pi amik kereta kita
Check in hotel/apartment. (Kita rehat after long flight around 9 hours)

Free n Easy

Evening tour
Kita ramai2 heading to darling habour for night vision (org ckp lg awesome dari siang)

kat sini terletaknya Hard rock cafe , view Sydney pada waktu malam yg awesome

Permandangan di Darling Habour , ini zaman xde gopro

Day 2

Where the adventure kita bermula....

after breakfast we heading to adventure skit activity ni, kita akan ke padang pasir , jangan xtau kat sydney pon ada padang pasir, so activity kita kat sini sand boarding,

yang ini mesti kena cuba, bila lagi kita nak sampai arab , so alang kat sydney pon ada padang pasir berdegung kita layan je sini.

Kita akan meluncur mcm main salji tp ni pasir,
Kita reramai pulak snap picture macam ni

Harga ticket untuk sand boarding

Evening tour

Lepas kita setel kat sandboarding ni kita singgah satu market kat sydney, kalau Melbourne ada victoria market, Sydney pulak ada paddy Market

disini lah banyak souvenir utk kawan opis, adikberadik kat rumah yg nak kita bawa balik malaysia, so kita beli awal senang nanti xlah kita terkejar2 nanti, kami tau kalau kita pi oversea CONFIRM ramai yg memesan or mmg kita rakyat malaysia baik hati beli untuk kengkawan, so yg utk last day kita beli utk diri sdri.

Paddy Market

Korang pilih kami tolong bargain kan

balik ke apartment untuk next adventure seterusnya esok hari

makan malam di masak oleh reramai (korang jgn ngelat yg xmasak tu cuci pinggan kita kan adikberadik trip)

Free and easy memalam, kereta ada korang nak drive sukahati ler kami team @tripadikberadik xde maslah, always remember (THIS IS YOUR HOLIDAY not MINE ).. hahah itulah motto kami

Day 3

after 2 hari korang duduk kat dlm Sydney hari ini kita GET OUT from sydney city and heading to Blue Mountain yg agak sejuk sikit berbanding city, perjalanan mengambil masa around 2 jam lah,kalau kita xberhenti nak selfie lagi.

tapi before kita sampai ke blue mountain kita singgah kat featherdale wildlife park so apa yg kita buat kat sini ?

kalau kita ke Australia xlengkap kalau xjumpa kangaroo, so wild life park ni untuk kita jumpa diorang semua. JOMMMM SERBUUUUU

Ticket fares for wild life park

lepas lawat semua saudara mara kita teruskan perjalanan ke Blue Mountain, or lebih dikenali sebagai 3 sister,

kat sini kita akan melihat permandangan yg WOW bagi saya lah, and experience naik kereta cable yg disediakan so layan je picture kami ni, my personal point of view lah, blue mountain ni mmg tenang and amat cantik sekali ada part yg kaki photog kalau ikut sukalah area sini, ada byk cliff yg cantik view yg lawa.

yg belakang tu lah 3 sister kalau tambah yg depan ni jadi 4 sister

Salah satu route di Blue mountain

Byk gila cliff kat sini, mmg cantik

korang kena try cable car ni, nanti dia akan stop tengah2

abaikan model ini

jauh mana pon kita pi jgn lupa solat tp ignore caravan tu sbb trip ni kita xnaik ponnnnnn

balik ke apartment kita lah wei...dah malam semua lapar dah

Day 4

korang mesti tanya kan bila lah nak lawat opera house abis satu kampung dah tau nk pi sydney.

hari ini kita xpi opera house tp kita ROAD TRIP ke GRAND PACIFIC DRIVE yg terkenal di Sydney, kalau kat VIC ada Great Ocean Road di NSW ada grand pacific drive dari sydney kita akan ke port Kembla around 3 jam lah juga. kali ini kita mmg akan layan view sahaja and kita stop few places yg menarik and makan tghari.

maybe kalau berkesempatan kita barbecue kat along the way nak pi sana, yang pasti kita kena tapau kalau xjumpa makanan halal kita mkn fish and chip kat sana.

ini lah laluan kita nanti sepanjang perjalanan

Grand Pacific Drive

Day 5

haaaaaa.... after bekpes kita tapau apa yg boleh kemas2 sikit then arini tiba masa nye kita pi OPERA HOUSE , kat opera ni mmg terkenal dengan bangunan dia kira mcm icon for Sydney and Australia selain dari kangaroo

Opera house dari atas kapal
Opera house during night

habour Bridge

selepas kita visit opera house than kita akan menyusuri teluk di sydney dengan menaik feri heading ke bondi beach

Pedestrian walk nak ke Opera house

Lepas dah pi opera house kita naik feri plak di cicular quay ke bondi beach, menaiki feri ni memang best gila , kita boleh tgk byk kapal mewah sepanjang perjalanan

Kita naik ferri ddk atas rooftop sambil layan view

sepanjang perjalanan ferri ini kita akan berhenti di bondi beach or pada sesiapa nak ke tempat lain pon boleh yg pasti kita akan jumpa di circular quay , dgn kami ni bkn rombongan cik kiah so no worries about your own idea and timing sbb kita kan adikberadik....

Bondi Beach

Jom mandi reramai

after all day long kat opera + naik ferri + mandi kat bondi beach kita balik ke circular quay , naik kereta and we heanding back to Sydney international airport before kita pulang ke dunia reality ....

P/S all this itinerary is only in paper dgn kami kita boleh tukar je itinerary ad hoc kalau korang ada idea yg lagi awesomeee.... why nottttt